Agrárhírek
Kevés magyar vásárol tudatosan élelmiszert egy felmérés szerint
2018.12.03.
Budapest, 2018. november 28., szerda (MTI) - Alacsony, mindössze 17 százalék azoknak a valóban tudatos vásárlóknak az aránya, akik képesek a jó ár-érték arány fölé helyezni olyan termékjellemzőket, mint például a prémium minőség, a magyar eredet, a GMO- és e-szám-mentesség, vagy akár a fair trade előállítás és csomagolásmentesség - derült ki az OTP Agrár megrendelésére készített felmérésből.
A felsorolt termékjellemzők közül a lakosság további 25 százaléka szintén fontosnak tart legalább egyet, de vásárlói döntéseikben már az ár-érték arány is előkelő helyen szerepel - olvasható az OTP Bank agrár szakterülete megbízásából készített reprezentatív kutatásból.
A felmérésből az is kiderült, hogy a vásárlók 58 százaléka nem nevezhető tudatosnak, mivel nem foglalkoznak a termék előállítási módjával, származási helyével vagy beltartalmával. Minden harmadik magyar vásárló, az ár-érték arányt sem nézi, legalábbis saját bevallása szerint.
Ezzel szemben a magyar vásárlók 62 százaléka tartja magát tudatosnak, azonban a tudatosság mindenkinél mást jelent. Míg a megkérdezettek 19 százaléka válaszolta azt, hogy a mennyiség kontrollálását, vagyis a pazarlásmentes vásárlást, addig 12 százalékuk a minőséget, 10 százalékuk pedig a túlköltekezés visszafogását, illetve valamilyen ár-érték szempontot említett. Mindössze 7 százalék szerint fontos, hogy a termék környezetbarát legyen, 3 százalékuk figyel a származási helyre.
A kutatásban résztvevők fele hallott már a fairtrade-ről, azaz a méltányos kereskedelemről, de harmaduk állítja, hogy tudja is, mit jelent. A felmérés szerint azok a vásárlók, akiknél a tudatos vásárlás az ár-érték arányt is megelőzi, jellemzően budapestiek, magasabb végzettségűek és jövedelműek. Az árérzékenység inkább az alacsonyabb végzettségűek és jövedelműek, illetve az inaktívak csoportjára jellemző.
Támogatásoddal számos fejlesztést szeretnénk még megvalósítani! Támogatásodat az Internetbankodban a tamogatom@foldbirtok.hu email címre történő banki átutalással tudod szerkesztőségünkhöz eljuttatni. Utalásnál címzettként a név és számlaszám helyett az "Email cím" (vagy egyes bankoknál a "Másodlagos azonosító", majd az "Email cím") opciót kell kiválasztani az email cím beírásához. Támogatásodat előre is köszönjük! Az email címre történő utalásról további info: https://www.mnb.hu/azonnalifizetes
Hozzászólások (0)
A hozzászólások a Disqus rendszerén keresztül jelennek meg, amelynek használatához egy egyszerű, egyszeri regisztráció szükséges email címmel, vagy akár Facebook fiókkal.